Konduktorzy w pociągach transsyberyjskich

Konduktorzy transsyberyjscy odpowiadają w wagonie za czystość, porządek i bezpieczeństwo i mają szereg zadań.

Zapewniają oni serwis pokładowy polegający na sprzedaży herbaty, kawy, cukru, drobnych przekąsek, małych ręczników i pościeli – o ile oczywiście nie są one wliczone w cenę biletu.

Konduktorzy są ponadto pierwszymi osobami, z którymi należy się kontaktować w razie awarii, problemów ze współpasażerami, zapytań dotyczących trasy, nagłych potrzeb, chorób i w różnych innych sytuacjach.

Nie tylko dlatego, ale również ze względu na przyjemną podróż, należy dbać o dobre stosunki z konduktorami.

Gdy zaskarbimy sobie ich serca, wówczas oni sami dbać będą o nasze dobre samopoczucie, a często nawet pomogą wtedy, kiedy nie muszą, np. zwrócą uwagę na to, czy jesteśmy w wagonie podczas ruszania pociągu ze stacji pośredniej lub wstrzymają na minutkę odjazd pociągu widząc jak robimy jeszcze zakupy w kiosku na peronie. Jest to bardzo ważne, gdyż pociąg
rusza zawsze punktualnie, a konduktorzy nie mają obowiązku sprawdzania listy pasażerów.

Ponadto czasem można przyspieszyć otwarcie toalety po długim postoju na stacji i przejeździe przez miasto, podczas których
toaleta pozostaje zamknięta.

Oczywiście nie ma gwarancji, że konduktor o nas zadba, jeśli będziemy z nim w dobrych stosunkach. Warto jednak zainwestować trochę czasu i energii na nawiązanie pozytywnych relacji.